Części zamienne do instytucji rolniczych

agropomoc
Ubiegli rok nie był zupełnie interesujący dla producentów maszyn rolniczych. Statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że polscy rolnicy preferują bowiem używane ciągniki. Podobnie sytuacja patrzy w przykładu części do kombajnu – tutaj jeszcze też nowatorskie przegrywają z wysłużonymi modelami. Powód? Wiadomo: oszczędności.

Producenci ciągników nie mogą odpowiedzieć zeszłego roku do dobrych. W ewidencjach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców dostrzeżono w współczesnym ciągu tylko 12 303 nowych ciągników rolniczych. To też 13% mniej niż dwa lata temu! Małego tego: po raz ważny od dużo lat ilość wydanych nowych ciągników nie przekroczyła poziomu 14 000. Co dobre, w obecnym jednym okresie wzrosła za ostatnie transakcję traktorów używanych. Oraz zatem o więcej 6%: z 15 421 do 16 390 sztuk. Oraz że nie zanosi się na ponowne dofinansowanie zakupów ciągników rolniczych ze karty Unii Europejskiej, ostatnie w tym roku najpewniej ponownie zaobserwujemy dalsze boomy na polskim sektorze używek.

Siła marki

New Holland zarejestrował w byłym roku 20% spadek sprzedaży, przecież nie uniemożliwiło mu aktualne przyszły raz z poziomu zaobserwować w narodowym terenie bardzo nowoczesnych maszyn rolniczych: w ewidencjach pojawiło się 2055 traktorów tej cechy. Tuż za nim uplasował się John Deere. W całym 2015 r. na handel ciągnika tejże klasy postanowiło się aż 1874 nabywców – to wzrost o pełne 26%. Podium rocznej klasyfikacji producentów zamyka Zator, który wypuścił na własny rynek 1658 nowych ciągników. dysze lechler Dwoma pilnie wybieranymi ciągnikami były zresztą maszyny tak obecnej instytucji: Zetor Major 80 i Proxima 90. Zaraz za podium można odkryć maszyny rolnicze Deutz-Fahr, Kubuta, Case IH, Massey Ferguson, Claas, Valta czy Farmtrac.

Jak robi sprzedaż nowoczesnych maszyn rolniczych w niektórych terenach Polski? W minionym roku pod tym względem przodowało woj. wielkopolskie (2051 nowych ciągników – wzrost o 13%), tuż zbytnio nim uplasowały się Mazowsze (2015 rejestracji – spadek aż o 36%) oraz Lubelszczyzna (1333 rejestracji – wzrost o 11%).

Czemu używane części do kombajnu?

Używane ciągniki napawają się wśród rolników znacznie większą marką, podobnie wygląda same rzecz z stosowanymi grupami do kombajnów – wałami korbowymi, sprężarkami, głowicami, pompami wtryskowymi, rozrusznikami, końcówkami wylotowymi o nowej wielkości, koszami sitowymi... Za modą używanych części do kombajnu przemawia ich wartość. Badania wykazały bowiem, iż koszt naprawie części maszyn stanowi 30–60% kosztów wytwarzania części drugich. Oraz zakup części oraz zespołów odnowionych (zregenerowanych) jest popularniejszy w ścianach 20–40%! Nie wypowiadając o aktualnym, że regeneracja istnieje pewną spośród głównych metod recyklingu wyeksploatowanych (złomowanych) maszyn oraz narzędzi. Nic ciekawego, że regeneracja – proces przywracający zużytym lub zniszczonym stronom (do kombajnu natomiast nie tylko) ich wczesne cechy konstrukcyjne i jakościowe – osiąga na pozycji.